جستجو
   
    Delicious RSS ارسال به دوستان خروجی متنی
    کد خبر : 218667
    تاریخ انتشار : 15 شهریور 1396 8:48
    تعداد بازدید : 308

    آخرین مصوبات هیأت دولت

    آخرین مصوبات هیأت دولت از تاریخ 1396/05/21 لغایت 1396/05/31

    مصوبات هیأت دولت منتشره از
    1396/05/21 لغايت 1396/05/31
    در روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران






    مصوبات هيأت دولت

    تصویب نامه در خصوص توقف اقدامات اجرایی انحلال شرکت سهامی مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب)   

    تصویب نامه در خصوص اجرای اقدامات مربوط به مدیریت بحران در کلان شهرهای کشور         

    آیین نامه نحوه تأمین ایمنی جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی و گاز طبیعی فشرده به خودروها   

    اصلاح آیین نامه راهنمایی و رانندگی   

    تصویب نامه در خصوص حقوق ورودی تخم مرغ خوراکی به شماره تعرفه ۰۴۰۷۲۰۱۰ تا تاریخ ۳۰/۹/۱۳۹۶         

    تصویب نامه در خصوص فهرست مواد خام و کالاهای نفتی موضوع ماده (۱۴۱) اصلاحی قانون مالیات های مستقیم ـ مصوب۱۳۹۴        

    آیین نامه اجرایی ماده (۱۵) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی      

    اصلاح اساسنامه شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران        

     

     




    تصویب نامه در خصوص توقف اقدامات اجرایی انحلال شرکت سهامی مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب)

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21094-21/05/1396

    شماره ۵۷۱۱۹/ت۵۲۸۳۷هـ ـ۱۳۹۶/۵/۱۱

    وزارت نیرو ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۴/۲۵ به پیشنهاد شماره 95/22693/20/100 مورخ ۱۳۹۵/۵/۵ وزارت نیرو و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

    توقف اقدامات اجرایی انحلال شرکت سهامی مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) موضوع صورت جلسه مورخ ۱۳۹۶/۳/۱ مجمع عمومی فوق العاده شرکت یادشده و مصوبه شماره ۲۴۳۶۴۱ مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ هیئت واگذاری، تنفیذ و شرکت مذکور موظف است پس از اصلاحات ساختاری لازم نسبت به انجام فعالیت های قانونی خود مطابق اساسنامه اقدام نماید.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    تصویب نامه در خصوص اجرای اقدامات مربوط به مدیریت بحران در کلان شهرهای کشور

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21094-21/05/1396

    شماره ۵۷۱۴۴/ت۵۳۵۱۸هـ ـ۱۳۹۶/۵/۱۱

    وزارت کشور ـ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ وزارت نفت ـ وزارت نیرو

    سازمان برنامه و بودجه کشور ـ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۵/۸ به پیشنهاد شماره ۷۹۹۹۲ مورخ ۱۳۹۵/۶/۲۴ وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

    کلیه دستگاه های مقرر در جدول پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، موظف به اجرای اقدامات مربوط به مدیریت بحران در کلان شهرهای کشور در حدود اعتبارات مصوب مربوط طی زمان بندی تعیین شده هستند.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری

     

    متن کامل PDF شماره یک






    آیین نامه نحوه تأمین ایمنی جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی و گاز طبیعی فشرده به خودروها

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21094-21/05/1396

    شماره ۵۷۱۳۵/ت۵۳۴۰۷هـ ـ۱۳۹۶/۵/۱۱

    وزارت نفت ـ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ وزارت کشور

    معاونت اجرایی رئیس جمهور ـ سازمان برنامه و بودجه کشور ـ سازمان ملی استاندارد ایران

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۵/۱ به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه نحوه تأمین ایمنی جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی و گاز طبیعی فشرده به خودروها را به شرح زیر تصویب کرد:

     

    آیین نامه نحوه تأمین ایمنی جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی و گاز طبیعی فشرده به خودروها

    ماده ۱ـ در این آیین نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:

    الف ـ شرکت پخش: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران.

    ب ـ شرکت گاز: شرکت ملی گاز ایران.

    پ ـ سازمان استاندارد: سازمان ملی استاندارد ایران.

    ت ـ وزارت کار: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

    ث ـ جایگاه: محل مجاز عرضه (خرده فروشی) بنزین، نفت گاز، گاز مایع و گاز طبیعی فشرده (CNG) به خودروها.

    ج ـ جایگاه دار: شخص حقیقی یا حقوقی که پروانه/مجوز بهره برداری جایگاه توسط شرکت پخش به نام وی صادر شده و بر اساس ماده (۳) قانون کار به عنوان کارفرما شناخته می شود.

    چ ـ شرکت نشان دار (برند): شرکت های زنجیره ای توزیع فرآورده های نفتی، گاز مایع و گاز طبیعی فشرده (CNG) که توسط شرکت پخش تأیید صلاحیت می شوند.

    ح ـ تأسیسات جایگاه: دستگاه ها و تجهیزات مختلفی که در جایگاه به کار گرفته می شود مانند دستگاه های تحویل و اندازه گیری سوخت به خودروهای مراجعه کننده به جایگاه، مخازن ذخیره سازی روزمینی و زیرزمینی سوخت، ساختمان های اداری و خدماتی جایگاه.

    خ ـ افراد مرتبط: کارکنان شاغل در جایگاه، سرنشینان خودروهای مراجعه کننده به جایگاه برای سوخت گیری و سرنشینان خودروهای حامل مواد سوختی برای جایگاه (در مورد جایگاه های عرضه بنزین و نفت گاز و گاز مایع) و نیز افراد محیط اطراف جایگاه که احتمالاً تحت تأثیر حوادث احتمالی جایگاه قرار بگیرند.

    د ـ خودروهای مرتبط: خودروهای مراجعه کننده به جایگاه برای سوخت گیری و خودروهای حامل مواد سوختی برای جایگاه (در مورد جایگاه های عرضه بنزین و نفت گاز و گاز مایع) و خودروهای خدماتی.

    ذ ـ استاندارد تعیین محل احداث جایگاه: ضوابطی فنی ای که توسط سازمان استاندارد با همکاری شرکت پخش در زمینه نحوه تعیین و تأیید محل احداث جایگاه در محیط های شهری و در حریم جاده های بین شهری تهیه و ابلاغ می شود.

    ر ـ استاندارد طراحی ایمن جایگاه ها: ضوابط فنی ای که توسط سازمان استاندارد با همکاری شرکت پخش در زمینه هایی از جمله نحوه چینش (معماری فنی) تأسیسات هر جایگاه و ایمنی فنی جایگاه (مخازن، اتصال زمین و...) تهیه، ابلاغ و حسب مقتضیات ایمنی و فنی به-روزرسانی می شود.

    ز ـ استاندارد تأسیسات جایگاه: ضوابط فنی ای که توسط سازمان استاندارد با همکاری شرکت پخش تهیه و ابلاغ می شود.

    ژ ـ مقررات بهره برداری ایمن از جایگاه ها: مقرراتی که با هدف تأمین ایمنی جایگاه ها در دوره بهره برداری از آنها توسط وزارت کار با همکاری شرکت پخش تهیه و به تصویب شورای عالی حفاظت فنی رسیده و به جایگاه داران ابلاغ می شود و ناظر بر نحوه ایمن به کارگیری تأسیسات با هدف ایمنی افراد مرتبط، تأسیسات جایگاه و خودروهای مرتبط و سنجش آمادگی حرفه ای کارکنان جایگاه برای بهره برداران ایمن از جایگاه می باشد.

    س ـ ایمنی جایگاه: ایمنی تأسیسات جایگاه، افراد و خودروهای مرتبط که با رعایت ضوابط طراحی ایمن جایگاه ها، رعایت استاندارد تأسیسات جایگاه و مقررات بهره برداری ایمن از جایگاه حاصل می شود.

    تبصره ـ مسئولیت ایمنی تجهیزات خودروهای مرتبط، با مالکان خودروها می باشد.

    ش ـ بازرسی ایمنی: فرآیندی که طی آن در مرحله احداث جایگاه، انطباق طراحی جایگاه با ضوابط/ استاندارد طراحی ایمن جایگاه ها، اجرای درست این ضوابط در عمل، وضعیت استاندارد تأسیسات جایگاه و سنجش آمادگی حرفه ای کارکنان جایگاه برای بهره برداری ایمن از جایگاه، مطابق شرح خدماتی که توسط شرکت پخش تهیه و به تأیید سازمان استاندارد و وزارت کار می رسد (هر کدام در بخش های مرتبط به خود)، مورد بررسی و ارزیابی فنی و ایمنی قرار می گیرد. در دوره بهره برداری نیز وضعیت تأسیسات جایگاه از نظر تداوم انطباق آنها با استانداردهای مصوب برای تأسیسات و به ویژه نحوه اجرای مقررات بهره برداری ایمن از جایگاه ها، مورد ممیزی قرار گرفته و میزان عدم انطباق آنها با این استانداردها و مقررات به روشنی مشخص و گزارش می شود. هر بازرسی ایمنی می تواند تمام یا بخشی از این فرآیند را در بر گیرد.

    ص ـ بازرسی تجهیزات: فرآیندی که طی آن در مرحله احداث جایگاه، وضعیت تأسیسات جایگاه از نظر انطباق آنها با استانداردهای مصوب برای تأسیسات، مورد بررسی و ارزیابی فنی قرار می گیرد و در دوره بهره برداری از جایگاه وضعیت تأسیسات جایگاه از نظر تداوم انطباق آنها با استانداردهای مصوب برای تأسیسات مورد بررسی قرار گرفته و میزان عدم انطباق آنها با استانداردها و مقررات به روشنی مشخص و گزارش می شود.

    ض ـ بازرس تجهیزات: شخص حقوقی که صلاحیت فنی آن برای بازرسی تأسیسات جایگاه ها، توسط سازمان استاندارد تأیید شده است. اسامی این ممیزان (بازرسان) از طریق تارنمای سازمان استاندارد به اطلاع جایگاه داران می رسد.

    ط ـ ممیز (بازرس) ایمنی: شخص حقیقی یا حقوقی که صلاحیت فنی آن برای بازرسی ایمنی توسط وزارت کار تأیید شده است. اسامی این ممیزان (بازرسان) از طریق تارنمای وزارت کار به اطلاع جایگاه داران رسیده و بر اساس مصوبات شورای عالی حفاظت فنی فعالیت می کند.

    ظ ـ گواهی ایمنی: گواهی نامه ای که پس از بازرسی ایمنی جایگاه و دریافت گزارش بازرسی تجهیزات، در صورت تأیید اقدامات و عملکرد جایگاه، توسط ممیز ایمنی، بعد از احداث جایگاه برای آن صادر می شود و در مقاطع زمانی مشخص نیز پس از انجام بازرسی جدید و در صورت دارا بودن شرایط، تمدید می شود.

    ع ـ ناظر (مسئول) ایمنی: شخص حقیقی یا حقوقی صاحب صلاحیت حرفه ای که توسط جایگاه دار به خدمت گرفته می شود. وظیفه ناظر ایمنی جایگاه، آموزش ایمنی کارکنان جایگاه و نیز پایش و گزارش نحوه رعایت مقررات بهره برداری ایمن از جایگاه و به طور کلی شرایط مربوط به بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) آن در ارتباط با کارکنان و افراد و خودروهای مرتبط می باشد. صدور گواهی صلاحیت حرفه ای برای ناظران ایمنی حقیقی و حقوقی بر اساس مقررات نحوه استقرار مسئول ایمنی در کارگاه با وزارت کار خواهد بود.

    تبصره ـ در صورت اجرای اجباری استاندارد جایگاه، سازمان استاندارد می تواند ناظر ایمنی را همزمان به عنوان مسئول کنترل کیفیت تأیید نماید.

    ماده ۲ـ سازمان استاندارد، مسئولیت تهیه و ابلاغ استانداردهای مصوب تأسیسات انواع جایگاه ها را بر عهده دارد و هر جایگاه دار مکلف است فقط از تأسیسات مورد تأیید سازمان استاندارد در جایگاه خود استفاده کند.

    ماده ۳ـ پس از اعلام موافقت کتبی شرکت پخش با احداث جایگاه جدید، تأیید محل احداث آن در محیط های شهری و در حریم جاده های بین شهری، با رعایت استاندارد تعیین محل احداث جایگاه و نیز مقررات کاربری اراضی به ترتیب بر عهده شهرداری ها و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای خواهد بود. در خارج دو محوطه فوق، فرمانداری ها وظیفه تأیید محل احداث جایگاه را بر عهده خواهند داشت.

    ماده ۴ـ مسئولیت ایمنی هر جایگاه، با جایگاه دار است. این مسئولیت شامل اجرای استاندارد طراحی ایمن جایگاه ها، به کارگیری تأسیسات استاندارد در جایگاه، رعایت ماده (۸۷) قانون کار و مقررات بهره برداری ایمن از جایگاه با داشتن گواهی ایمنی معتبر میباشد.

    ماده ۵ ـ مجوز احداث و سپس مجوز بهره برداری از جایگاه توسط شرکت پخش صادر می شود. صدور مجوز بهره برداری از هر جایگاه و تمدید آن، منوط و مشروط به ارائه گواهی ایمنی جایگاه، توسط جایگاه دار می باشد.

    ماده ۶ ـ علاوه بر انجام بازرسی ایمنی جایگاه ها پیش از شروع بهره برداری از آنها، در دوران بهره برداری از جایگاه ها نیز در مقاطع زمانی مورد توافق وزارت کار، سازمان استاندارد و شرکت پخش، باید وضعیت ایمنی جایگاه ها، بازرسی ایمنی شده و گواهی ایمنی جایگاه ها تمدید شود.

    ماده ۷ـ انتخاب ممیز (بازرس) ایمنی و نحوه پرداخت و میزان دستمزد متعلق برای انجام خدمات بازرسی ایمنی هر جایگاه، مطابق فرآیند تعریف شده بین شرکت پخش و وزارت کار است.کل هزینه پرداختی به ممیز (بازرس) ایمنی، طبق تعرفه مصوب، توسط جایگاه دار پرداخت خواهد شد. ممیز (بازرس) ایمنی باید نسخه اول گزارش خود را برای اقدام به جایگاه دار داده و رونوشت گزارش های خود را به شرکت پخش، وزارت کار و سازمان استاندارد تحویل دهد. فرایند انتخاب ممیز (بازرس) ایمنی نافی مسئولیت های جایگاه دار در ایمنی جایگاه نمی باشد.

    تبصره ـ در صورتی که جایگاه تحت پوشش یک شرکت نشان دار (برند) باشد یک نسخه از گزارش ایمنی نیز توسط ممیز (بازرس) ایمنی منتخب باید برای این شرکت ارسال شود.

    ماده ۸ ـ انتخاب بازرس تجهیزات و نحوه پرداخت و میزان دستمزد متعلق برای انجام خدمات بازرسی تجهیزات هر جایگاه طبق فرایند تعریف شده بین شرکت پخش و سازمان استاندارد است. کل هزینه پرداختی به بازرس، طبق تعرفه مصوب، توسط جایگاه دار پرداخت خواهد شد. بازرس تجهیزات باید نسخه اول گزارش خود را به ممیز (بازرس) ایمنی داده و رونوشت گزارش های خود را به جایگاه دار، شرکت پخش و سازمان استاندارد تحویل دهد.

    ماده ۹ـ جایگاه داران مکلفند با ممیزان (بازرسان) ایمنی و تجهیزات منتخب، در اجرای وظایفشان کاملاً همکاری نمایند. اجرای بازرسی باید به نحوی صورت گیرد که هیچ اختلالی در جریان کار جایگاه ایجاد نکند.

    ماده ۱۰ـ جایگاه داران باید نظرات ممیزان (بازرس) ایمنی و بازرسان تجهیزات جایگاه ها را که کتباً به ایشان ابلاغ می شود، اجرا نمایند. در غیر این صورت، علاوه بر توجه مسئولیت های حقوقی و کیفری به ایشان، مشمول اقدامات پیشگیرانه شرکت پخش/ شرکت گاز موضوع ماده (۱۲) این تصویب نامه نیز خواهند شد.

    ماده ۱۱ـ در صورتی که ممیز (بازرس) ایمنی، بازرسی فنی پاره ای از تجهیزات جایگاه را ضروری تشخیص دهد، باید مراتب را به جایگاه دار و شرکت پخش گزارش نماید. در این گونه موارد باید بازرسی فنی تجهیزات مورد نظر توسط بازرس تجهیزات، به هزینه جایگاه دار انجام شود و در صورت اثبات نقص ایمنی، جایگاه دار مکلف به رفع نقص می باشد.

    ماده ۱۲ـ در صورتی که ادارات کل استانی وزارت کار و سازمان استاندارد پس از دریافت گزارش های ممیزان (بازرسان) ایمنی/بازرسان تجهیزات در خصوص وضعیت ایمنی یک جایگاه، بهره برداری از یک جایگاه را پر خطر، با خطر متوسط و یا کم خطر تشخیص دادند و نظر خود را کتباً در این خصوص به شرکت پخش/ شرکت گاز ابلاغ نمودند، شرکت پخش/شرکت گاز مکلف به اجرای این ابلاغیه ها خواهد بود.

    تبصره ۱ـ تخلفات ایمنی پر خطر، تخلفاتی است که احتمال وقوع حوادث خطرساز ناشی از آنها بسیار محتمل است و لذا شرکت پخش/گاز با اطلاع از آنها باید فوراً نسبت به تعطیل جایگاه و قطع تحویل سوخت به آن جایگاه تا زمان رفع کامل مشکل اقدام نماید. تا رفع این تخلفات گواهی ایمنی جایگاه تعلیق می شود.

    تبصره ۲ـ تخلفات ایمنی خطر متوسط، تخلفاتی است که اگر چه به علت وجود آنها ضرورت فوری برای تعطیل جایگاه و قطع تحویل سوخت به آن نیست، ولی در صورتی که در مهلت زمانی کوتاه تعیین شده ممیز (بازرس) ایمنی یا بازرس تجهیزات نسبت به رفع آنها اقدام نشود، می تواند به وقوع تخلفات عمده و خطرساز منجر شود.

    تبصره ۳ـ تخلفات ایمنی کم خطر، تخلفاتی است که باید اصلاح شود و موجب کاهش ایمنی در بهره برداری می شود ولی در حدی است که قابل رفع بوده و در کوتاه مدت جنبه خطرساز و یا حادثه ساز ندارد.

    ماده ۱۳ـ ممیزان (بازرسان) ایمنی در قبال گواهی های ایمنی که صادر می کنند، مسئولیت داشته و در صورت اثبات ارائه گزارش خلاف و یا ناقص توسط ایشان، علاوه بر مسئولیت حرفه ای و سلب صلاحیت موقت یا دائمی از ایشان در این زمینه، مسئولیت های حقوقی و کیفری آن نیز، مطابق مقررات مربوط، متوجه ایشان خواهد بود.

    ماده ۱۴ـ جایگاه دار مکلف است شخصی را به عنوان ناظر (مسئول) ایمنی به کار گیرد. در صورتی که ناظر ایمنی تخلف، کوتاهی و نقصی در ایمنی بهره برداری از جایگاه را احراز نماید، باید فوراً به جایگاه دار اعلام نموده و رفع نقص و اشکال را پیگیری کند. ناظر ایمنی مکلف است همه اقدامات و هشدارهای ایمنی خود را در چارچوبی که وزارت کار ابلاغ می کند، ثبت و ضبط نماید، به نحوی که وزارت کار، سازمان استاندارد و شرکت پخش بتوانند در هر لحظه به گزارش های ناظر ایمنی دسترسی داشته باشند.

    تبصره ۱ـ جایگاه دار مکلف است به هشدارهای ناظر ایمنی توجه نماید و در صورت وجود اشکالات پر خطر و یا با خطر متوسط در ایمنی جایگاه، بلافاصله اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه را انجام دهد و همزمان مراتب را به وزارت کار، سازمان استاندارد و شرکت پخش گزارش نماید.

    تبصره ۲ـ در جایگاه هایی که تحت پوشش شرکت های نشان دار (برند) فعالیت می کنند، مسئولیت نظارت ایمنی جایگاه ها بر عهده شرکت نشان دار خواهد بود.

    ماده ۱۵ـ جایگاه داران مکلفند نسبت به بیمه تأسیسات در مقابل حوادث احتمالی آتش سوزی و انفجار اقدام نمایند.

    ماده ۱۶ـ شرکت های نشان دار (برند) می توانند به نمایندگی از جایگاه های تحت پوشش خود، تمام امور مربوط به دوران احداث و نیز بهره برداری از جایگاه ها را در موارد موضوع این تصویب نامه پیگیری نمایند.

    ماده ۱۷ـ در جایگاه های تحت پوشش شرکت های نشان دار (برندها)، شرکت نشان دار با رعایت مقررات این تصویب نامه نسبت به انتخاب ناظر/ ناظران ایمنی جایگاه ها به طور متمرکز به تعداد مناسب با تأیید وزارت کار، اقدام خواهد کرد.

    ماده ۱۸ـ مسئولیت معاینه فنی و اطمینان از سلامت مخازن گاز طبیعی فشرده (CNG) و گاز مایـع در خودروها مطابق دستورالعـملی است که به تأیـید وزارت کشور می رسد.

    ماده ۱۹ـ وزارت نفت مکلف است گزارش پیشرفت اجرای این آیین نامه را در مقاطع زمانی شش ماهه به هیئت وزیران ارائه نماید.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    اصلاح آیین نامه راهنمایی و رانندگی

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21094-21/05/1396

    شماره ۵۷۱۲۲/ت۵۴۳۸۴هـ ـ۱۳۹۶/۵/۱۱

    وزارت کشور

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۵/۸ به پیشنهاد شماره ۳۶۵۵۴ مورخ ۱۳۹۶/۳/۷ وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

     آیین نامه راهنمایی و رانندگی موضوع تصویب نامه شماره ۲۰۸۷۳/ت۲۹۱۶۹هـ مورخ ۱۳۸۴/۴/۸ و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می شود:

    ۱ـ بند (۱۸) ماده (۱) به شرح زیر اصلاح می شود:

    ۱۸ـ پیـاده: شخصی غیرسوار که بدون استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری یا غیرموتوری حرکت می کند یا فردی که از صندلی چرخ دار (ویلچر) استفاده نموده یا مبادرت به جابه جایی کالسکه، چرخ دستی، جامه دان، سـبدهای چرخ دار و مانـند آن می نماید.

    ۲ـ متن زیر به عنوان بند (۱۰۹) به ماده (۱) الحاق می شود:

    ۱۰۹ـ صندلی چرخ دار (ویلچر): وسیله ای چرخ دار با ظرفیت یک نفر برای جابه جایی فرد معلول، ناتوان و کم توان که دارای وسایل و تجهیزات کنترلی (ترمز) مناسب است و نیروی محرکه آن برقی و یا نیروی بدنی فرد معلول می باشد.

    ۳ـ متن زیر به عنوان تبصره به ماده (۱۲۹) الحاق می شود:

    تبصره ـ رانندگان موظفند در صورت نزدیک شدن به افراد استفاده کننده از صندلی چرخ دار (ویلچر) یا عصای سفید از سرعت خود بکاهند و با سرعت مطمئن حرکت کنند.

    ۴ـ متن زیر به عنوان تبصره به ماده (۱۳۰) الحاق می شود:

    تبصره ـ رانندگان موظفند در صورت نزدیک شدن به فرد استفاده کننده از عصای سفید که عصای خود را به علامت ایست به صورت افقی به رانندگان نشان می دهد، توقف نموده و پس از عبور آن فرد، به حرکت خود ادامه دهند.

    ۵ ـ متن زیر به عنوان بند (ش) به ماده (۱۶۳) الحاق می‏شود:

    ش ـ در محل توقف اختصاصی معلولین و جانبازان.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    تصویب نامه در خصوص حقوق ورودی تخم مرغ خوراکی به شماره تعرفه ۰۴۰۷۲۰۱۰ تا تاریخ ۳۰/۹/۱۳۹۶

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21097-24/05/1396

    شماره ۵۸۶۷۱/ت۵۴۵۵۶هـ ـ۱۳۹۶/۵/۱۶

    وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی

    وزارت جهاد کشاورزی ـ وزارت کشور ـ سازمان برنامه و بودجه کشور

    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۵/۱۱ به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

    ۱ـ حقوق ورودی تخم مرغ خوراکی به شماره تعرفه ۰۴۰۷۲۰۱۰ تا تاریخ ۱۳۹۶/۹/۳۰ به میزان پنج درصد تعیین می گردد.

    ۲ـ مهلت ثبت سفارش برای واردات تخم مرغ خوراکی با تعرفه پنج درصد حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۶/۸/۳۰ و مهلت ترخیص محموله های وارداتی تخم مرغ خوراکی با تعرفه پنج درصد حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۶/۹/۳۰ می باشد.

    ۳ـ با توجه به مابه التفاوت محموله های تخم مرغ خوراکی وارداتی با تعرفه پنج درصد، توزیع آن زیر نظر کارگروه تنظیم بازار خواهد بود.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    تصویب نامه در خصوص فهرست مواد خام و کالاهای نفتی موضوع ماده (۱۴۱) اصلاحی قانون مالیات های مستقیم ـ مصوب۱۳۹۴

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21097-24/05/1396

    شماره ۵۸۶۸۳/ت۵۴۵۳۷هـ ـ۱۳۹۶/۵/۱۶

    وزارت امور اقتصادی و دارایی

    وزارت صنعت، معدن و تجارت

    وزارت نفت

    اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۵/۱۱ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و نفت و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و به استناد ماده (۱۴۱) اصلاحی قانون مالیات های مستقیم ـ مصوب۱۳۹۴ـ تصویب کرد:

    فهرست مواد خام و کالاهای نفتی موضوع ماده (۱۴۱) اصلاحی قانون مالیات های مستقیم ـ مصوب ۱۳۹۴ ـ به شرح جداول پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می گردد.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری

     

    متن کامل PDF شماره دو









    آیین نامه اجرایی ماده (۱۵) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21097-24/05/1396

    شماره ۵۸۶۵۶/ت۵۴۵۲۴هـ ـ۱۳۹۶/۵/۱۶

    وزارت نفت ـ وزارت نیرو ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت

    سازمان برنامه و بودجه کشور ـ سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان ملی استاندارد ایران

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۵/۱۱ به پیشنهاد شورای عالی انرژی و به استناد ماده (۱۵) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی ـ مصوب ۱۳۸۹ ـ ، آیین نامه اجرایی ماده مذکور را به شرح زیر تصویب کرد:

     

    آیین نامه اجرایی ماده (۱۵) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی

    ماده ۱ـ در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند و سایر اصطلاحات مندرج در این آیین نامه تابع تعاریف مندرج در ماده (۲) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی ـ مصوب۱۳۸۹ ـ است:

    الف ـ قانون: قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی ـ مصوب ۱۳۸۹ـ .

    ب ـ مشمولین آیین نامه: کلیه دستگاه های اجرایی، نهادها، مؤسسات، شرکت ها و واحدهای صنعتی دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی.

    پ ـ واحدهای صنعتی دولتی: واحدهای صنعتی که بیش از پنجاه درصد (۵۰%) سهام آنها متعلق به دولت یا شرکت های دولتی و مؤسسات وابسته به آنها است.

    ت ـ تجهیزات و ماشین آلات انرژی بر: تجهیزات و ماشین آلات مصرف کننده انرژی موجود در بازار و تجهیزات و ماشین‏آلات انرژی بری که در آینده ممکن است به بازار عرضه شود.

    ث ـ برچسب مصرف انرژی: صفحه حاوی اطلاعات مربوط به معیارها و مشخصات فنی از قبیل مقدار مصرف و یا بازده انرژی در هر کالای انرژی بر و مقایسه آن با معیارهای مصوب است که قابل نصب بر روی کالاها باشد و دارای کد ردیابی معتبر و همچنین شماره سریال محصول می باشد.

    ج ـ کارگروه: کارگروه موضوع ماده (۱۱) قانون.

    چ ـ رده انرژی: معیارها و مشخصات فنی و استاندارد اجباری انرژی تجهیزات و ماشین آلات انرژی بر مصوب کارگروه.

    ح ـ بهترین الگوی مصرف سطوح انرژی بری وسایل و تجهیزات: مطلوب ترین سطح انرژی بری وسایل که تعیین آنها طبق ماده (۳) این آیین نامه بر عهده کارگروه گذاشته شده است.

    ماده ۲ـ کارگروه نسبت به تعیین معیار مصرف و برچسب مصرف انرژی وسایل، تجهیزات و ماشین آلات فاقد معیار مصرف و برچسب مصرف انرژی اقدام می نماید. تا تعیین معیار مصرف و برچسب مصرف انرژی وسایل، تجهیزات و ماشین آلات فاقد معیار، ملاک عمل حداکثر دو رده انرژی پایین تر از بالاترین رده انرژی اتحادیه اروپا برای آن تجهیزات خواهد بود.

    ماده ۳ـ کارگروه موظف است پس از تصویب این آیین نامه، به تدریج و با لحاظ اولویت ها، فهرست بهترین الگوی مصرف سطوح انرژی بری تجهیزات و ماشین آلات انرژی بر، محدوده بازدهی (راندمان)، مصرف انرژی و رده های قابل قبول آنها را با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مالیات های مستقیم ـ مصوب ۱۳۹۱ـ تهیه و از طریق دبیر شورای عالی انرژی ابلاغ نماید.

    تبصره ۱ـ در خصوص وسایل، تجهیزات و ماشین آلات دارای معیار مصرف و برچسب مصرف انرژی، بهترین الگوی مصرف سطوح انرژی بری برای تجهیزات تولید داخل که حداقل دارای دو تولیدکننده داخلی باشند، ملاک عمل خواهد بود. این معیار در خصوص تجهیزات وارداتی با دو رده انرژی بالاتر از محصولات تولید داخل قابل قبول است.

    تبصره ۲ـ فهرست تجهیزات فوق الذکر و محدوده بازدهی (راندمان) قابل قبول آنها هر سال به منظور لحاظ نمودن فناوری ها و تجهیزات جدید و به روزرسانی استانداردها، مورد بازنگری کارگروه قرار می گیرد.

    ماده ۴ـ تجهیزات و ماشین آلات مصرف کننده انرژی مشمول این آیین نامه، از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت اعلام می شود.

    ماده ۵ ـ مسئولیت نظارت بر خرید اقلام فهرست ماده (۳) این آیین نامه بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی در واحدهای مشمول این آیین نامه از محل منابع عمومی و داخلی خود است.

    ماده ۶ ـ در راستای اجرایی نمودن تمهیدات ماده (۱۲) قانون، سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری وزارتخانه های نفت، نیرو و صنعت، معدن و تجارت موظف است به طور مستمر نسبت به صحه گذاری و راستی آزمایی برچسب مصرف انرژی ماشین آلات و تجهیزات مصرف کننده سوخت و انرژی الکتریکی موضوع این آیین نامه حسب مورد اقدام نموده و نتیجه را به کارگروه ارائه نماید.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری





    اصلاح اساسنامه شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران

    منتشره در روزنامه رسمی شماره 21097-24/05/1396

    شماره ۶۰۲۸۳/ت۵۳۷۵۳هـ ـ۱۳۹۶/۵/۱۹

    سازمان انرژی اتمی ایران

    هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۴/۱۴ به پیشنهاد شماره ۲۲۰۲۱۸ مورخ ۱۳۹۵/۸/۲۲ سازمان انرژی اتمی ایران و به استناد ماده واحده قانون استفساریه در خصوص اختیار اصلاح اساسنامه سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت ـ مصوب ۱۳۷۷ ـ تصویب کرد:

    اساسنامه شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران موضوع تصویب نامه شماره ۳۷۶۷۳/ت۳۰۹۶۶هـ مورخ۱۳۸۳/۷/۲۲ و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می شود:

    ۱ـ متن زیر به عنوان بند (۲۰) به ماده (۷) الحاق می شود:

    ۲۰ـ طراحی، ساخت و بهره برداری از راکتورهای تحقیقاتی در راستای تحقق اهداف و مأموریت های سازمان انرژی اتمی ایران.

    ۲ـ در ماده (۱۴)، عبارت «هفت عضو اصلی» به عبارت «پنج عضو اصلی» اصلاح می شود.

    این اصلاحیه به موجب نامه شماره 96/102/2096 مورخ ۱۳۹۶/۵/۱۲ شورای نگهبان به تأیید شورای یادشده رسیده است.

    معاون اول رئیسجمهور ـ اسحاق جهانگیری

     



    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :
تعداد بازدید کنندگان کل :
تا کنون :
23670022
اکنون :
401